Bula! - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van sytskej - WaarBenJij.nu Bula! - Reisverslag uit Fiji Islands, Fiji van sytskej - WaarBenJij.nu

Bula!

Blijf op de hoogte en volg

05 April 2014 | Fiji, Fiji Islands

Hello Hello!

Het werk als cowgirl zit er weer op, na 8 weken melken, fencing en heel veel trekkerwerk. Een leerzame ervaring wederom!Tijdens mijn vrije dagen ben ik nog een dag te gokken geweest bij de paardenraces, waar ik met mijn dollar inzet steeds veel dollars won maar ook evenveel verloor. En ik ben een dag op een paardenkeuring geweest waar ze tot mijn verbazing ook met alpalcas en ezels in de ring liepen om te keuren. Verder gingen we bijna elke zondag uit eten en zagen we rugby in de kroeg.
Ik trof het dat ik op de boerderij twee keer kon zien hoe ze eitjes voor ivf uit de koe halen en bestuderen onder de miscroscoop en eveneens heb ik gezien hoe ze embryo eitjes uit de koe halen om te gebruiken in een andere koe. Erg nieuwsgierig! Spectaculaire dingen als slangen heb ik hier niet meegemaakt. Wel een koe die zich gedraagde als een stier en ons allemaal wou pakken en de baas die in slaap viel in bad en net optijd werd gered door zijn vrouw.

Inmiddels ben ik alweer bijna 3 weken op pad met Anny. Om de kosten zo laag mogelijk te houden is Anny veel aan het camperen in een tent. Dus ik heb mijn lowbudget ook maar een slaapzak en matje aangeschaft en hebben we heel wat nachtjes doorgebracht in Anny haar veel te kleine tent. Omdat de nachten koud zijn slapen we met een lading kleding aan en maken we een fles heet water als kruikje. Zo komt Jan Splinter door de...nazomer van NZ.

Mijn conditie is in NZ weer even onder druk gezet tijdens de railtrail, een 150 km lange fietstocht over een pad wat voorheen het treinspoor was. We deden de tocht in 3 dagen, dus met een fietstas vol kleding, eten,tent en een tros bananen aan het stuur gingen we op pad.De spoorbruggen en tunnels waren nog intakt en de omgeving was erg mooi, het was het bloed zweet en tranen zeker waard.

Na deze inspannende tocht hebben we een aantal ontspannende dagen gehad op de Catlins, waar we wilde zeeleeuwen, zeehonden, pinguins, dolfijnen en albatrossen hebben gespot!
Bezoekjes aan een paar melkveebedrijven mochten de laatste twee weken in NZ niet ontbreken.Ik had het geluk dat ik bij 1 van de topfokkers van NZ heb gewerkt en dat hij voor ons nog een aantal adressen van topbedrijven had, we weten inmiddels welke stieren we moeten gebruiken
!
De laatste dagen in NZ spenderen we in Christchurch, een stad die na de aardbeving van 2011 nog steeds niet helemaal opnieuw is opgebouwd. De verwoeste gebouwen zijn indrukwekkend om te zien. We zijn hier om Anny haar auto te verkopen en om ons klaar te maken voor de trip naar Fiji.

En nu ik dit verhaaltje typ zit ik al op dit prachtige oord. Geen Hallo, Good day, Bonjour of Goeie maar BULA! wordt gezegd wanneer je iemand begroet. De mensen zijn hier bijzonder aardig en gastvrij. Na een nachtje slapen in Nadi, het stadje waar we aankwamen met het vliegtuig,gaan we met de boot naar het eiland Mana. Een klein eiland aan de prachtig blauwe zee. We bezoeken hier een school en maken kennis met de cultuur van de Fiji´s. Daarnaast heb ik een discovery dive gedaan. In Australië had ik tijdens het snorkelen al gezien hoe geweldig de onderwater wereld is, maar nu dus door 30 minuten lang te duiken op circa 9 meter diepte, een mooie ervaring. Na Mana gaan we naar Mangobay, een 3 uren lange bustocht door het indrukwekkende Fiji brengt ons op een prachtig plek aan zee om de laatste dagen door te brengen.

Morgen vlieg ik al naar Los Angeles waar als het goed is drie friese mannen op me staan te wachten (jaja :-P) die het aan durven om met mij Amerika rond te touren..USA here we come!Sin oan!


Bula!Leafs Syts

  • 05 April 2014 - 04:11

    Brend:

    Hey Sytske,
    Wer in lading moaie ferhalen. It ein yn sicht en de goeie fokkennis mar gau tappasse hjirre. In soart wille noch en oant gau ;-)

  • 05 April 2014 - 08:08

    Jelle:

    hoi sytske
    Is Brend mei olwer foar die schilder zit volgens mei ek oltied achter de computer
    Ik reagear elke keer utzelfde , mar ik fien dit ek wer ean hiel leuk verslag.
    Ut kin soms raar do zwemst 9 meter djip en de baas versoept sawot ien bad
    Trije frieske mannen hast ut oar, mar die iene is er ek bei
    Ean hiel soad plesier meielkoar
    Ean leave groet fan Jelle

  • 05 April 2014 - 08:35

    Marg:

    Bula Syts ! Het ein in sicht??? Machtig avontuur! Hoe lang nei USA ??
    Ga je toevallig ook nog langs new york??
    Wij gaan daar 26 april tot 30 april heen! Voor paar dagen kijken. Protte wille en tot letter!

  • 05 April 2014 - 10:36

    Klaas Jelle:

    Wat een fantastisch verhaal. Jaloers makend. Have fun in the USA! Genietse!

  • 05 April 2014 - 11:11

    Hanna:

    Bula! Syts soest er ien nl maar us oer nij matte tinke om boeken te gean skruwen.. hast erg leuke verhalen! Heel veel plezier ien Amerika, geniet er fan.. en ek van sjoerd ;)! Tut Hanna

  • 05 April 2014 - 18:17

    Anna:

    Skat!! Wat een belevenissen wer :) krek wat! No ken we gean auwtellen komst bijna wer nar t wol vertrouwde fryslan! Nog maar eem lekker geniete ien America :) en tot snel!! Dikke tut

  • 05 April 2014 - 20:35

    Mem:

    Prachtich ferhaal wer meid. Sa djip kist bij us in de boalswarderfeart net duke hjer. We binne de dagen al oant tellen dast wer thus komst. Joepie. Noch heal wolle plezier op dien lyste avontuur mei 3 bodyguards Dkke tut mem

  • 05 April 2014 - 21:48

    Aly En Heit:

    Hoi Syts , wer een prachtig ferhaal . Do hast wer hiel wot boere ferstan opdien . Jir kinne wy nog een soat fan leare . Nog mar een protte wille op et leste ein fon dyn reis . Groeten en een dikke tut fon us xxx .
    Aly en heit

  • 06 April 2014 - 13:02

    Margreet:

    Bula Sytske!
    Wederom wer een prachtig verhaal! bluiwt super om t te leazen!
    Have fun yn Amerika;)
    Dikke tut!!

  • 07 April 2014 - 09:29

    Corrie :

    Leuk om te lezen,prachtig om mei te meitsjen,tink ik.. Gr.

  • 09 April 2014 - 15:51

    Doetie:

    Do sist net allinnich rom yn de kei mar ik yn de mannen lés ik wol ;-) Trije Fryske stoere kearels die dy op stean te wachtsjen ... toe mar ;-) Do bist gelokkich goed yn de States oankaam, it giet fan in lijen dakje ha ik it idee ! Do bist no mei dyn leste dagen besig. Frysk skrieuwe giet dy goed óf, bin benijd ofst de Fryske tael noch behearskest as't aanst tús bist !!!

    No Syts ; BULA ! En een dikke tút op dyn smoela !!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Sept. 2013
Verslag gelezen: 634
Totaal aantal bezoekers 9803

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 01 Mei 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: