De eerste twee weken van mijn reis: Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sytskej - WaarBenJij.nu De eerste twee weken van mijn reis: Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van sytskej - WaarBenJij.nu

De eerste twee weken van mijn reis: Thailand

03 Oktober 2013 | Thailand, Bangkok

Oké,om niet al te positief te beginnen..de eerste dagen van mijn reis dacht ik echt waar ben ik aan begonnen!

We verbleven de eerste dagen in een hotel in de backpackersstraat kho san road te Bangkok. Een super drukke straat waar de Thaise mensen je proberen eten, kleding, souveniers, rijbewijzen en zelfs schooldiploma’s te verkopen ( Er is dus ook voor jullie nog hoop VHL-ers ;-)). Behalve de overvolle straten verbaasde ik mij over het verkeer. Overal zie je tuk-tuks, opgevoerde scooters, dikke auto’s of juist wrakken van auto’s en overvolle bussen. Snelheidsovertredingen krijg je hier niet en dat de claxon het grootste deel van de rit is ingedrukt is ook geen probleem. Wanneer je iets koopt of boekt kun je gerust de helft bieden, grote kans dat je het dan ook krijgt. Op de markt kun je honden en katten kopen of een vogeltje uit de kooi bevrijden omdat dat je geluk zal brengen (die hun dan later weer vangen en terug in de kooi doen) en alom zijn Boedhabeelden of tempels waar Boedha wordt geeerd. Deze, voor mij nieuwe, dingen en het feit dat je je nu pas echt realiseert dat je 7 maanden ver van huis, ver van het mooie Fryslân en ver van de mensen die je lief hebt vandaan bent..komt even op je aanvliegen.

Maar naast het drukke Bangkok is er ook de jungle, waar we een ritje op een olifant maakten, prachtige watervallen bekeken en sliepen in een hutje op een drijvend vlot. In Kanchanaburi bezochten we de begraafplaats waar krijgsgevangen en burgers liggen die zijn omgekomen bij het bouwen aan de birmaspoorlijn wat nu ook wel de dode spoorlijn genoemd wordt. Op deze begraafplaats lagen ook maar liefst 1800 Nederlandse oorlogslachtoffers. Een rit met de trein over deze spoorlijn was bijzonder en mooi om mee te maken.

Na deze belevenissen stond het Zuiden van Thailand op het programma. We reisden naar het zuiden toe met de nachttrein, 10 uren slapen in een bed in de trein met de tassen bij je in bed omdat je anders kans heb dat ze worden gestolen. Geen pretje, maar wel een ervaring opzich! We bezochten in het Zuiden de mooie eilanden Kho Phangang en Kho Samui. Het huren van een scooter kost per dag maar €2,5 en daarom was de keuze eenvoudig om de eilanden per scooter door te crossen en af en toe even te stoppen bij de witte stranden en een duik te nemen in de prachtige blauwe zee. Op Kho Phangang gingen we naar de halfmoonparty, een feest met dance muziek en waarbij iedereen felle kleding draagt wat door de lichten gefluoriseerd wordt en waar je opvalt wanneer je geen fluoriserende bodypainting op hebt. Kho Samui sloten we af met de Lamai fire beach party te samen met twee gezellige Duitse meiden die we daar hebben leren kennen.

Oja ook hetThaise eten was voor mij nieuw, al vrij snel kwam ik er achter dat het eten hier wel erg spicy is..en laat dat mijn smaak nou niet bepaald zijn.Gelukkig zijn er ook heerlijke milde Thaise gerechten die ik, na enige oefening, nota bene met stokjes kan eten!

De laatste twee dagen van ons reis in Thailand brachten we wederom door in de drukke stad Bangkok. Een bezoekje aan de skytower gaf ons een prachtig beeld over de stad heen, we bezochten de grote MBK market waar geen nee te koop, de chinese wijk chinatown en de verchillende markten waar thaise mensen hun kraampjes uitstallen en eten maken, maar waar iedereen uiteindelijk hetzelfde verkoopt. Wat voor de meeste reizigers waarschijnlijk niet gebruikelijk is om te bezoeken, maar wat voor ons wel erg speciaal was, het Friesland Campina kantoor in Thailand. We voerden een gesprek met de manager over de gang van zaken bij Friesland campina in Thailand en de verschillen met Nederland. Tevens werden we overladen met een tas vol lekkere pakjes campina yoghurtdrank. Konden wij weer een dag cheap drinken.

Na deze bijzondere twee weken is het nu tijd om naar Australië te reizen. We hopen in Australië zo spoedig mogelijk werk te vinden om geld te verdienen voor de rest van de reis..it’s time to make some money!

Groetjes en liefs,

Sytske

• 03 Oktober 2013 - 17:06

Anna:

He skat! Fijn om even wat fan die te hjearen! En wat een verhaal.. Klinkt goed! Hest dien rayban sinnebril al op e holle? Haha en dan ried ze eem op een olifant ag ja alsof t de gewoanste zaak fan de wereld is.. Mooi leven sa! Haha Meid heel folle plezier ien australie... Hoop dat jim wat makkelijk wurk fiene der ;) we maile! Dikke tut

• 03 Oktober 2013 - 17:15

Geertje Stornebrink:

Heee Sytske!

Wat leuk om in ferhaal fan dyn avonturen te lezen! It yn iens beseffen dat je toch best lang fuort binne en ek best fier fuort binne komt my hiel bekend foar. (It giet fuort hjer ;)) Nei in tiidsje hast dyn plakje foen en giet it allegear fansels. SUPER fet dast op n olifant riiden hast! Dy ha we hjir net, hjir allinich mar Leguanen en Dolfijnen, ek leuk trouwens ;)
    Folle wille yn Australië, dat is wer een hiel oar lan as Thailân.. GENIETSJE!! En werkse...

Tut Geertje.

• 03 Oktober 2013 - 17:44

Maaike:

hoi Sytske, it klinkt allegear al super wast dien hast, wat in belevenisen! No op nei down under foar de folgende aventoeren!! Ast yn de buurt fan Bridgetow sist yn WA,dan moast it sizze en ek yn Traralgon, dan kinst wol by ús famylje terjochte. Succes en genietsje der fan hoop dat jim gau wurk ha.

• 03 Oktober 2013 - 19:06

Anna:

He Sytske en Bastian!

Leuk verhaaltsje, sa ha ik Thailan ek ervaren! Op nei Australië, ek een prachtig mooi lan :) Goeie vlucht en geniet fan jim tiid der!

Leafs!

• 03 Oktober 2013 - 21:34

Annemiek Leijenaar:

Hey Sytske!
    Leuk verhaal man...hahah de welbekende cultuurshock van Azie;) Ik heb bijna exact hetzelfde gedaan als jou in die twee weken Thailand, alleen had ik er toen al 7 maanden reizen opzitten!
    Veel plezier in OZ en NZ!! Groetjes uit Amsterdam

• 03 Oktober 2013 - 23:08

Margreet:

Hé Sytske!
    Wot super leuk verhaal. Echt leuk om sa een beeld te kreien van dien belevenissen!!
    En wot leuk dat jim op olifanten rieden ha;)
    Goeie reis nei Australië!

Dikke tut Margreet

• 03 Oktober 2013 - 23:39

Jitske:

Hee Sytske!

Moai ferhaal om te lêsen! Ha no al sin om dyn folgende ferhaal te lêsen oer Australië!
    Hele goeie reis tawinske! En we hearre snel!:)

Túttt Jitske!

• 04 Oktober 2013 - 14:37

Grietsje :

He meid wat een super verhaal, leuke belevenissen. Gelukkig heb ik niet geweten dat je op een drijvend vlotje heb geslapen, ik geloof dat ik dan niet een oog dicht deed. Heel veel plezier.,

We skipen
    dikke tut mem

• 04 Oktober 2013 - 18:34

Hanna:

Heee Sytske!

Mooi verslag! :) Leuk de avonturen! zal ze blijven volgen! Prachtig Thailand! geniet vooral van de reis!:)Dikke tut fanut Frieslan!

• 04 Oktober 2013 - 19:09

Klaas-Jelle Stienstra:

Hey Sytske!
    Fantastisch wat een verhaal. Een beleving is het zeker Azie!
    Suc6 mei et wurkjen!
    Tut Kj

• 05 Oktober 2013 - 16:22

Marijke:

hé Sytske

Wat leuk om dyn belevenissen te lêsen.
    Wy binne hjirre ek wol wat ûnwennich fan dy (3 in bytsje,en ien in protte),mar foar dat sto ut wist, is ut om,dus Folle wille en goed genietsje yn Australië.
    groetjes fan ûs fjouweren

• 05 Oktober 2013 - 20:27

Aly En Heit:

He Syts geweldig wot een belevenis .
    we binne beneit nei dyn neie belevenissen .
    groeten en hor dy tay
    dikke tut Aly en heit